국민대학교

특강공지

[외국인유학생지원센터]2023학년도 2학기 외국인유학생 생활관 신청 안내(재학생, 신편입생)

신청대상: 외국인 재학생(학부 및 일반/특수/전문대학원), 신편입생(학부 및 일반대학원)

* 특수/전문대학원 신편입생은 각 대학원으로 신청

For whom: International Students 

- Enrolled Students: Undergraduate & General/Special/Professional Graduate Schools

- New students: Undergraduate & General Graduate School

* Exception: New students of Special/Professional Graduate Schools

 must apply to each Graduate School.

申请对象 : 在学生(本科及一般 / 特殊 / 专门大学院),新生和插班生(本科及一般大学院)

* 特殊 / 专门大学院的新生和插班生需要去各自所在大学院申请(特殊 / 专门大学院新生必看)

2023학년도 2학기 외국인유학생 생활관 신청 안내

 

 

교내 생활관

정릉 생활관

생활관 위치

교내

학교 후문에서 도보 10~15분 거리

호실유형 및 생활관비 (식비 불포함)

유형

생활관비

유형

생활관비

4인실

750,400/학기

4인실

750,400/학기

생활관 개방시간

05:00 ~ 01:00

24시간(23~05시 개인 카드키 출입)

호실 내 시설

에어컨, 샤워실, 화장실, 책상, 책장, 의자, 옷장, 2층 침대, 와이파이

(시설정보 : 생활관 홈페이지 참조 https://dormitory.kookmin.ac.kr/intro/installation)

신청 대상

외국인 학부 및 각 대학원 재학생, 학부 및 일반대학원 신편입생

(특수/전문대학원 신편입생은 해당 대학원 교학팀으로 신청하기 바랍니다.)

신청 기간

2023.07.10.() 2023.07.24.()

신청 방법

외국인유학생지원센터(applydorm@kookmin.ac.kr)로 신청서 이메일 제출

합격자 발표

1차 발표

2023.07.28.() 예정

이메일 통보

2차 발표

2023.08.21.() 예정

이메일 통보

생활관 입실

입실기간

2023.08.26.() ~ 2023.08.31.()

  10:00~12:00, 13:00~17:00

*지정된 시간에 체크인을 해주세요.

주의사항!!

정해진 입실기간에 입실하지 않으면,

  생활관 합격이 자동으로 취소됩니다!

생활관비 납부

납부기간

생활관에서 별도 안내 예정

주의사항!!

정해진 납부기간에 생활관비를 납부하지 않으면,

  생활관 합격이 자동으로 취소됩니다!

입실조건

코로나19

검사결과 음성

입실 당일 검사한 음성자가진단키트

*학교 지침에 따라 변동사항 발생 시 별도 안내 예정

폐결핵

검사결과 음성

6개월 이내 검사 결과 음성확인증

생활관 이용

이용기간

2023.09.01.() ~ 2023.12.21.() 112

 

 

 

   1. 신청제한

      - 생활관 규정 및 규칙 위반으로 벌점이 6점 이상이거나 징계퇴실조치를 당한 자

      - 법정 전염병 질환자(폐결핵 등)

      - 입실선발 후 연락 없이 미입실한 경력이 있는 자

      - 생활관에서 징계퇴실 처분을 받은 자

 

   2. 신청 후, 입실 포기 희망자는 반드시 외국인유학생지원센터에 즉시 통보해야 함.

 

   3. 지정된 입실기간에 입실하지 않은 경우, 생활관 합격이 자동으로 취소됨!!

      지정된 입실기간에 입실하지 않아서 생긴 문제는 본인에게 책임이 있음.

 

   4. 지정된 납부기간에 생활관비를 납부하지 않은 경우, 생활관 합격이 자동으로 취소됨!!

      지정된 납부기간에 생활관비를 납부하지 않아서 생긴 문제는 본인에게 책임이 있음.

 

   5. 생활관비는 학기단위비용으로 책정되어 있음. 이용기간 일수별로 계산 및 납부 불가함.

 

   6. 중도퇴실자 생활관비 환불 규정

     

환불사유 발생일

환불금액

당해학기 개시일 30일 경과 전

생활관비의 70%

당해학기 개시일 30일 경과일 ~ 60일 경과 전

생활관비의 40%

당해학기 개시일 60일 경과일 ~ 90일 경과 전

생활관비의 10%

당해학기 개시일 90일 경과 후

반환하지 아니함

  

 ---------------------------------------------------------------------------------------------

 

2023年度 2学期 外国留学生宿舍申请指南

 

 

校内宿舍

贞陵宿舍

宿舍位置

校内

从学校后门步行约10~15分钟

房间类型与宿舍费

(不包括伙食费)

房间类型

宿舍费

房间类型

宿舍费

4人间

750,400韩元/学期

4人间

750,400韩元/学期

宿舍开放时间

05:00 ~ 01:00

24小时开放

(23~05点 出宿舍时使用个人出入钥匙卡)

房间内设施

包含空调洗浴室厕所书桌书柜椅子衣柜二层床网络

(设施信息 : 参考生活馆网站 https://dormitory.kookmin.ac.kr/intro/installation)

申请对象

外国本科及各大学院在校生本科及一般大学院新生·插班生

特殊大学院新生插班生请向相关大学院教学组申请

申请期间

2023.07.10.(星期) 2023.07.24.(星期一)

申请方法

外国人留学生支援中心(applydorm@kookmin.ac.kr)发邮件申请

录取生公布

1次发表

2023.07.28.(星期五) 예정

邮件通报

2次发表

2023.08.21.(星期一) 예정

邮件通报

入住生活馆

入住时间

2023.08.26.(星期六) ~ 2023.08.31.(星期四)

  10:00~12:00, 13:00~17:00

  *请在指定时间办理入住手续

注意事项!!

若未在规定时间内办理入住将自动取消入住资格

生活馆费用缴纳

缴纳时间

生活馆将另行通知

注意事项!!

若未在规定期限内进行缴费将自动取消入住资格

入住条件

新型冠状病毒

检查结果为"阴性"

入室当天提交检查为的阴性自我诊断测试盒

* 根据学校方针,发生变动事项时,将另行通知

肺结核检测结果为

阴性

提供6个月以内肺结核阴性检测报告

生活馆使用

使用期间

2023.09.01.(星期五) ~ 2023.12.21.(星期四) 112

 

 

   1. 申请限制

      -因为违反宿舍规定及规则被扣6分以上或被强制退宿者

      -患有法定传染病者肺结核等

      -以前入室合格后无联系未入住经历者

      -在生活馆受到惩戒退房处分者

 

   2. 申请后因个人原因放弃入住的学生务必要告知于外国留学生支援中心

 

   3. 若未在规定时间办理入住, 将自动取消生活馆合格资格!!

      因未能按照规定时间办理入住所产生的问题需本人自行承担

 

   4. 若未在规定时间内进行费用缴纳, 将自动取消生活馆合格资格!!

      因未能按规定时间缴纳费用所产生的问题需本人自行承担

 

   5. 生活馆费用缴纳以学期为单位不能以实际入住天数进行缴费

 

   6. 中途退室者退还宿舍费有关规定

     

退室申请日

退还金额

指定学期开学后30日以内

退还宿舍费的 70%

指定学期开学后30~ 60日以内

退还宿舍费的 40%

指定学期开学后60~ 90日以内

退还宿舍费的 10%

指定学期开学后超过90日后

一律不退还

   

 ---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dormitory Application for Fall Semester 2023

 

 

On-Campus Dormitory

Jeongreung Dormitory

Location

On-Campus

10~15 min. walking distance from KMU

Room Types & Fee

(Meal Plan Excluded)

Type

Dorm Fee

Type

Dorm Fee

Quadruple

750,400won/Semester

Quadruple

750,400won/Semester

Opening Hours

05:00 ~ 01:00

Open 24 hours

(23:00~05:00 access with card key)

Facilities

Air-conditioned, Separate shower&washroom, Desk, Chair, Wardrobe, Bed, Wi-Fi

(Details : refer to the website https://dormitory.kookmin.ac.kr/intro/installation)

Who can apply

Enrolled & New International Students of Undergraduate & Graduate 

General Programs in Fall semester 2023

(New students of Special/Professional Graduate school should apply to their graduate school team.)

Application Period

2023.07.10.(Mon) 2023.07.24.(Mon)

How to apply

Submit an application form to CISS(applydorm@kookmin.ac.kr) by E-mail

Result Announcement

1st

Scheduled on 2023.Jul.28.(Fri)

by E-mail

2nd

Scheduled on 2023.Aug.21.(Mon)

by E-mail

Check-in

Period

2023.08.26.(Sat) ~ 2023.08.31.(Thu)

  10:00~12:00, 13:00~17:00

*You can check in only at the specifice time.

IMPORTANT!!

If you don’t check in during the period,

acceptance to the dorm will be automatically cancelled!

Payment

Period

will be informed later by the dorm office

IMPORTANT!!

If you don’t pay the dorm fee during the period,

acceptance to the dorm will be automatically cancelled!

Conditions

for check-in

COVID-19

test result ‘negative’

Confirmation of ‘negative’ of self-diagnosis kit

  tested on the day to moving-in

*We will inform you separately if any changes occur according to the school policy.

Tuberculosis

test result ‘negative’

Confirmation of ‘negative’ tested within 6 months

Residence

Period

2023.Sep.01.(Fri) ~ 2023.Dec.21.(Thu) 112 Days

 

 

   1. Students who are not allowed to stay in dormitory

      - Students who had broken rules of dorm

      - Students with infectious diseases(Tuberculosis, etc.)

      - Students who had not moved in without any notice to us

      - students who were penalized and expelled from the dormitory

 

   2. You must inform us as soon as you decide not to stay in the Dormitory.

 

   3. If you don’t check into the dorm within the designated period,

      your acceptance for checking-in is automatically cancelled!!

      You are responsible for any problems caused by not checking-into the dorm

         within the specified period.

 

   4. If you don’t pay the dorm fee within the designated period,

      your acceptance for checking-in is automatically cancelled!!

      You are responsible for any problems caused by not paying the dorm fee

         within the specified period.

 

   5. The dorm fee is fixed cost set on a regular semester.

      Not available to calculate and pay it by the number of days after check-in.

 

   6. Refund policy for those who leave the dorm in the middle of semester

     

Check-out Date

Refund

Before 30 days after Spring Semester

70% from Dorm Fee

From 30 Days ~ Before 60 Days

40% from Dorm Fee

From 60 Days ~ Before 90 Days

10% from Dorm Fee

After 90 Days

None